poniedziałek, 23 listopada 2015

Ubierz się, a powiem Ci kim jesteś

modaW naszym skomplikowanym świecie, zawiłości relacji międzyludzkich i nieustannej potrzebie dążenia do czegoś więcej niż mamy obecnie, przejawiają się wszelakie typu osobowości. 

Mimo, iż od dawna mówi się, że wnętrze i osobowość człowieka jest najważniejsza, to wciąż dajemy się nabrać na stereotypy, które nas określają. Chcemy tego, czy też nie - wygląd i ubiór mówi o nas wiele.

Naszym ubiorem przekazujemy emocje, nawet w sytuacji, kiedy ubieramy się przypadkowo. Podświadomie preferujemy pewne kolory, wystrój, kształt. Wolimy bardziej luźne lub obcisłe.

Na przykład czerń dostrzegamy od razu. Jesteśmy takimi istotami, które ciągle analizują wygląd i pogłębiają wiedzę na temat konkretnej osoby. Przykładowo człowiek chcąc podkreślić swoje bogactwo, mocno je manifestuje, np. ciężką złotą biżuterią - co oznacza, że jest to dla niego bardzo ważne i być może na tym punkcie jakiś kompleks. Idealnie wpasowuje się tutaj przysłowie - góra nie udowadnia, że jest górą.

modaNa podstawie osobowości można się domyślać cech charakteru, jak człowiek powinien wyglądać. Co ciekawe są pewne wzory symboliczne, które nieustannie na nas oddziaływały. Podobnie jest  zmową ciała, wszędzie jest ta sama symbolika.Okazuje się więc, że jesteśmy powierzchowni.

Ostatnio przeprowadzone badania na Uniwersytecie w Hamburgu wykazały również, że nasza osobowość w pewnym stopniu definiuje też kolor włosów i ogólnie włosy. Na pewno inaczej odbieramy ludzi z naturalnym kolorem włosów, z farbowanymi lub używających - włosy na taśmach lub dredy. Według wyników rude kobiety są mniej stałe w uczuciach. Ciekawym efektem badań było również odkrycie, że lewy profil twarzy jest zazwyczaj bardziej fotogeniczny.

Przy analizowaniu ubioru i wyglądu musimy też wziąć pod uwagę współczesną modę, kopiowanie przez kobiety gotowych wzorów z okładek pism czy manekinów sklepowych. Styl danej kobiety musi być charakterystyczny w sposób ciągły, aby mógł zostać poddany ocenie. I tego się trzymajmy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz